عبادت

ساخت وبلاگ

بست رويو ، اولين مرجع مقايسه کالاها براي کمک به خريد بهتر در ايران مي باشد. هدف از راه اندازي اين سايت، معرفي و بررسي و مقايسه بهترين کالاهاي ايراني و خارجي مي باشد که منجر به ارتقا سطح دانش و انتخاب آگاهانه تر براي خريد مي گردد. BestReview بصورت کاملا بي طرفانه به مقايسه کالاها پرداخته و به هيچ توليد کننده و يا وارد کننده اي وابسته نيست. در BestReviw براي هر کالا يک صفحه اختصاصي وجود دارد که در ابتدا يک راهنماي کامل خريد براي آن ذکر شده سپس در يک جدول ده محصول برتر مقايسه مي شوند. در ادامه ده محصول برتر بصورت ريز بينانه بررسي و نقات قوت و ضعف هر محصول بيان مي شود. تمامي محتواي اين سايت کاملا اختصاصي بوده و توسط بهترين نويسندگان ايراني در حوزه نقد و بررسي کالاها نوشته مي شود. تيم BestReviw وسواس و تعهد فوق العاده بالايي در کيفيت مطالب و بي طرفي در انتخاب بهترين کالاها دارد.   منبع : https://bestreview.ir

 

عبادت...
ما را در سایت عبادت دنبال می کنید

برچسب : بست,رویو, نویسنده : sana ebadat بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت: 21:58

در اين متن براي شما اسامي 28 تا از بهترين وبلاگ ها براي دانستني و سرگرمي را اورده ايم.

شما مي توانيد با دسترسي به اين 28 وبلاگ و مطالعه آن هر روز اطلاعات خود را به روز کنيد و به روز بمانيد.

اميد است که جمع آوري اين وبلاگ ها براي شما مفيد باشد

 

http://donianet.mihanblog.com/

http://sarjoo.mihanblog.com/

online-services.mihanblog.com

http://maghalehnet.mihanblog.com/

http://baazsazi.mihanblog.com/

http://seeyou.mihanblog.com/

http://likesearch.mihanblog.com/

http://netplusplus.mihanblog.com/

http://hadafmandan.parsiblog.com/

http://kaarbaalaad.parsiblog.com/

https://orthoindexer.blogsky.com/

http://serviceonline.blogsky.com/

http://iranmarkaz.blogsky.com/

https://onlinekhedmat.blogsky.com/

http://khanehpak.blogsky.com/

https://khedmatazma.blogsky.com/

http://kaardun.blog.ir/

http://www.pishroyan.loxblog.com/

http://khedmatazmaa.loxblog.com/

http://khedmatazma.avablog.ir/

http://khedmatazma.farsiblog.com/

http://khedmat.royablog.ir/

http://khedmatazma.monoblog.ir/

http://khedmatazma.bigsite.ir/

https://idat.ir/@mostafa.saghaee

http://loolekeshi.persianblog.ir/

http://tamiratesakhteman.persianblog.ir

https://novinkhedmat.persianblog.ir/

 

عبادت...
ما را در سایت عبادت دنبال می کنید

برچسب : اسامی,28,تا,از,بهترین,وبلاگ,ها,برای,دانستنی,و,سرگرمی, نویسنده : sana ebadat بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399 ساعت: 16:18

گيمباز: جامع ترين اپليکيشن خريد و فروش تجهيزات گيم
ساده انگاريه اگر بگيم گيم تو ايران براي پيشرفت کار ساده اي پيش رو داره شروع حرفام رو خيلي شايد نااميد کننده و سخت شروع کردم علت ش هم اين بود که هم به خودم هم به شما يک تلنگري بزنم تا پر انرژي تر و با قدرت و هدفمند تر کنيم رفتارهايي که در راستاي جامعه گيم انجام ميديم.
احتمالا الان سوال تو ذهن شکل گرفته مگه رفتار منِ گيمر چه تاثيري روي  پيشرفت جامعه گيم داره من جواب ش رو ميدونم، از اونجايي که هنوز در ايران اين موضوع که صنعت گيم يک حرکت بزرگه و بايد جدي گرفته بشه جا بيوفتاده نيازه تا، تک تک ما گيمرها از خفن تا اون مبتدي وظيفه خودمون رو انجام بديم. از نظر من هدف، پيشرفت و نگاه صنعتي و بزرگ به گيم در ايران هست براي رسيدن به اين هدف همه ما گيمر ها بايد دست به دست هم بديم و گامي در اين جهت برداريم . به نظرت تو چه حرکتي براي پيشرفت گيم داخل ايران انجام دادي؟

اين همه حرف زدم و سرتون رو درد آوردم تا بگم گيمباز يک قدم بزرگ براي پيشرفت و حمايت از جامعه گيم برداشته و اميدواره شما تک تک گيمرها در اين راستا کمک ش کنين. شايد بازم سوال براتون شکل بگيره گيمباز چيه اصلا؟ گيمباز اپليکيشن جامع و اختصاصي براي گيمر هاست و به تازگي وب سايتش رو هم راه اندازي کرده.
ميخوام يکم بيشتر از گيمباز؛ ديوار اختصاصي گيمرها براتون بگم. خريد و فروش تجهيزات گيم براي تمامي کنسول ها در دسته بندي هاي محتلف از جمله پلي استيشن(PS)،کامپيوتر بازي(PC)، ايکس باکس(XBOX) و نينتندو(Nintendo)  که هر کدوم از اين دسته بندي هاي بخش هاي مختلفي دارن و شما ميتونين به راحتي با انتخاب هر دسته و بخش مشخص به خودش وسيله اي که ميخوايين رو کاملا رايگان آگهي کنين. علاوه بر خريد و فروش شما ميتونين در گيمباز از رويدادها و تورنمنت هاي گيمي با خبر بشين.

تورنمنت هايي از جنس فورتنايت(fortnite)، کال آف ديوتي(call of duty)، پابجي(pubg)، رنبو سيکس(rainbow6)، فيفا 2020(fifa2020) يا پس2020(pes2020) و کلي بازي هاي که شما بخوايين اجرا يا شرکت کنين.
اگر اکانت بازي ميخواي داخل گيمباز پيدا ميشه يا اگر دنبال رويداد گيمي ميگردي ميتوني اونجا ببيني. تازه اونايي که با گيفت کارت سر و کار دارن هم ميتونن داخل اپليکيشن و سايت گيمباز خريد و فروش انجام بدن.
خلاصه جونم برا شما گيمرهاي ايراني بگه دسته هاي مختلف گيمباز به اين ترتيبي که براتون ميگم هست: از پلي استيشن ، ايکس باکس ، نينتندو و کامپيوتر بازي گرفته تا رويداد هاي بازي ،گيفت کارت ،گجت ها ، اکانت بازي و ساير موارد.
راستي گيمباز يه پيج اينستاگرامي(gamebuzz.official) داره که کلي اخبار و ويديو هاي فان و آموزشي و خفن رو ميزار ه و مزيت فالو داشتن پيج گيمباز اينه که تورنمنت هايي که خود گيمباز برگزار ميکنه رو هم باخبر ميشي و ميتوني کاملا رايگان داخل تورنمنت هاي فورتنايت، رنبو6، پابجي ، کالاف ديوتي و کلي گيم هاي پرطرفدار ديگه شرکت کني.

براي تبادل بيشتر و اگر سوال هاي تخصصي دارين ميتونين داخل سرور ديسکورد گيمباز(:https://discord.gg/dReKuuh)هم جوين بشين چون اونجا کلي گيمر هست که ميتونين سوالهاي ساده تا سخت رو ازشون بپرسين يا تجربياتتون رو بهم ديگه قرض بدين و خلاصه هواي همديگه رو داشته باشين.

اپليکيشن گيمباز مخصوص گوشي ها اندرويدي(Android) هست که شما ميتونين  گيمباز از طريق گوگل پلي به راحتي دانلود کنين.

وب سايت گيمباز هم براي گيمرهايي که از گوشي هاي آي او اس (IOS)استفاده ميکنند و يا گيمرهايي که به موبايل  اندرويدي(Android) دسترسي ندارن ايجاد شده.
خلاصه اين همه گفتم از اول تا اينجا که بگم  بايد براي پيشرفت صنعت گيم توي ايران قدم برداشت. گيمباز به نوبه خودش داره تلاش ميکنه از گيمرها حمايت کنه و بستري براي تخصصي تر کردن اين حوزه رو به وجود بياره پس شما هم يه قدمي بردارين و از گيم ايراني حمايت کنين.
در آخر هم بگم براتون اپليکيشن و سايت گيمباز يه سري مزايايي ديگه داره که به صورت خلاصه در ادامه براتون ميگم:

  • درج رايگان آگهي
  • داراي دسته بندي هاي متنوع
  • راحتي و سادگي استفاده از برنامه
  • بک برنامه تخصصي براي گيمرها
  • پرطرفدارترين برنامه خريد و فروش بي‌واسطه گيمينگ در ايران

شما ميتونين از طريق زير با تيم گيمباز در تعامل باشيد.

 

عبادت...
ما را در سایت عبادت دنبال می کنید

برچسب : گیمباز,یک,قدم,بزرگ,برای,پیشرفت,و,حمایت,از,جامعه,گیم, نویسنده : sana ebadat بازدید : 129 تاريخ : پنجشنبه 9 مرداد 1399 ساعت: 13:43

قاپ بازي

قاپ بازي يا قاب بازي يک بازي قديمي است که به وسيله قاپ يا همان قاب انجام ميشده است. قاپ استخوان مچ پاي گوسفند است که تناسب سطح هاي آن به شکل معکب مستطيل مي باشد (شبيه يک قوطي کبريت) که البته آن را بجول، بژول و يا بچول نيز ناميده اند. شکل قاپ موجب بوجود آمدن شش سطح مي گردد که پس از پرتاب امکان ايستادن قاپ روي چهار سطح امکانپذير مي باشد.

دو سطح بزرگاسم سطحي که که بر آمدگي دارد جيک (جک) و نام سطح مقابل آن پک (پوک) است.

دو سطح کوچک باريککه يکي اسب (آلچي) و ديگري خر (تختان) است.

دو سطح گوژ (محدب): هنگامي که قاپ را به روي زمين پرت کنند به دليل شکل اين سطح ها نمي‌توانند بر روي انتهاي گوژ خود بايستد.

از نظر نسبت شانس سطوح مختلف امکان قرار گرفتن بر روي دو سطح جيک و پک زياد است و پس از آن شانس ايستادن بر روي سطح اسب و خر بيشتر مي باشد.

عمولاً قاپ بازان کهنه کار با استفاده از سه قاب به انجام بازي مي پرداختند که آن را سه قاپ يا سه قاب بازي ناميده بودند، چنانچه در توضيحات نام مجله نيز آمده است ابوالفرج محمدبن عبيدالله در سه قاپ مهارت بالايي داشته است و از آن در قمار بهره مي برده است.

در تهران قديم اين بازي با سه قاپ و در شهرستان‌ها با چهار قاپ بازي مي‌شده‌ است، قاپ بازي در ايران مخصوص بعضي از مردان جامعه بوده و بازيکنان در خرابه‌ها يا دور از انظار عمومي مردم بازي مي‌کردند ولي باستان شناسان در محوطه باستاني گوهر تپه مازندران که بين پنج تا سه هزار سال سابقه دارد و مربوط به جامعه اي شهري با طبقات بالا ميباشد که آثار آن در سايت موزه گوهر تپه نگهداري مي‌شود. در يافته هاي باستان شناسي ديگري از درون گور زني مربوط به قرن دوم قبل از ميلاد يک قرني (ساز رايج در مازندران) و از درون گوري ديگر که آن هم متعلق به يک زن بوده است، ششصد قاپ پاچه گوسفند براي قاپ بازي که امروز هم در بين ترکمن‌ هاي منطقه نيز بازي مي‌شود را کشف کردند و اين حاکي از رواج يا ارتباط قاپ بازي با زنان در آن منطقه داشته‌ است.

نوعي از اين بازي در يونان و رم باستان نيز رواج داشته است، همچنين در اسپانيا نيز شکلي از قاپ بازي مشابه آنچه در قاپ بازي ايراني به اسم شاه (Rey) مرسوم بوده رواج داشته است، از طرفي تنديس‌ها و نقاشي‌هاي بجا مانده از يونان و رم باستان و اروپاي پيش و پس از رنسانس نشان مي‌دهد که قاپ بازي علاوه بر مردان در بين زنان هم رايج بوده‌است. اگرچه در رم و يونان باستان نيز از استخوان قاپ گوسفند و بز براي بازي استفاده مي‌کرده اند اما به مرور استفاده از قاب‌هاي ساخته شده از طلا، نقره، برنج، برنز، عاج، سنگ‌هاي قيمتي، چوب، شيشه و مواد ديگر هم رواج يافته است. همچنين يافته نشان مي دهد در اوايل قرن بيستم قاب بازي با استخوان‌هاي طبيعي گوسفند که آن را در آب جوش با جوهر و رنگ‌هاي ديگر به صورت الوان در مي‌آوردند در بين بچه‌هاي استراليايي بسيار رايج بوده اما از سال ???? نمونه‌هاي پلاستيکي رواج پيدا کرده است. با گذشت زمان و با توجه به اينکه از شش سطح قاپ فقط چهار سطح ان قابليت ايستادن را داشت به مرور قاپ بصورت طاس/تاس‌هاي امروزي تغير شکل يافت که هر شش سطح قابليت نمايش نتيجه و شماره ‌گذاري دارد و همچنان در کازينوها و بخصوص در بازي تاس مورد استفاده قرار مي گيرد.

زکريا هاشمي نيز در سال ???? فيلمي به نام «سه قاپ» را کارگرداني کرده‌است که به اين موضوع اشاره دارد.

 

 

 

 

 

به نظر مي آيد که اين بازي در قبل از دوران صفويان متداول نبوده‌ است و با در نظر گرفتن آنکه انواع بازي هاي مبتني بر کارت در دوران پيش از صفويان و در نقاط مختلف دنيا رواج داشته است مي توان اينطور حدس زد که بازي گنجفه خود از بازي کهن تري اقتباس شده‌ باشد. صادق ميناي اصفهاني (متوفي ???? هجري) مولف شاهد صادق که فصل شصت و چهارم کتاب خود را به گنجفه اختصاص داده مي‌نويسد: (از مخترعات مير غياث الدين منصور شيرازي است و گمان آن است که از گنجفه فرنگيان استخراج کرده و نام آن گنج فهم است به کثرت استعمال به گنجفه مشهور شده و آن بر چند قسم است و برخي از آن را اين حقير اختراع کرده) البته همين مؤلف اثر مفصلتري در باب بازي‌هاي قمار به نام (رساله در علم ملاعب) را نيز تدوين کرده است.

همچنين در سفرنامه تاورنيه اشاره شده است: در ميان اقسام قمارهاي ايراني يک قسم بازي ورق دارند که گنجفه مي‌نامند، ورق‌هاي ما چهار نشان دارد، اما اوراق ايراني داراي هشت نشان است.

گنجفه بازي در اوايل عصر صفويه و به خصوص در دربار شاه عباس اول (بزرگ) بسيار مرسوم و محبوب بوده‌است. از ميان پادشاهان صفويه، او به گنجفه علاقه زيادي داشت، همچنين سران سپاهش اغلب اوقات يه بازي گنجفه مي‌پرداختند. ولي در زمان شاه عباس دوم اوضاع دگرگون شد، بازي گنجفه مثل ساير بازيها قمار به حساب آمد و ممنوع گرديد. در دوره‌هاي بعدي محبوبيت گنجفه بازي در دربار ايران فراز و نشيب پيدا مي‌کند اما اين بازي از ايران به هندوستان ميرود و اکبرشاه از آن تقليد کرده و گنجفه‌اي مي‌سازد که داراي دوازده صنف بود. در ميان گورکانيان هند گنجفه محبوبيت بسياري داشته و کارت هايي در دربار با نام darbar kalam استفاده مي کردند که بعدها با عموميت يافتن بازي در بين مردم کارت ها با مصالحي مانند چوب و با نام bazâr kalam توليد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، کارت هاي بازي به طور سنتي به شکل دايره اي شکل طراحي مي شدند که توسط هنرمندان با نقش و نگار زينت داده ميشده است و امروزه ورق هاي بجاي مانده از اين بازي در موزه ها نگهداري مي شوند.

گنجفه آنطور که در ابتدا رواج يافت نود و شش ورق در هشت دسته دوازده برگي داشته‌ است (هشت خال، دوازده برگ از هر خال). نام اين خال‌هاي هشتگانه به اين ترتيب است : غلام، تاج، شمشير، اشرفي (زر سرخ)، چنگ، برات، سکه (زر سفيد)، قماش. هر دسته ?? برگ داشت : دو تا به نام شاه و وزير و بقيه به شماره يک تا ده شناخته مي‌گرديد.

همانطور که در ادامه مطالعه مي نماييد در ادبيات فارسي عصر صفوي و پس از آن نيز بازي گنجفه مورد اشاره قرار گرفته است:

مانند آن ورق که ز سر وا کند کسي

حسنت به چرخ گنجفه داد آفتاب را

اسماعيل قشنگ آن گنجفه‌ساز

مي‌گفت هميشه با حريف و انباز

پيوسته کلک ميزن و پا زخم مباز

شايد که بدست آوري يکدوسه غاز

گنجفه بازي است کار پليد

کس ازو خير در زمانه نديد

پس گنجفه را از بغل خويش به درکن

از باده دماغ همه را تازه و ترکن

 

و در اشاره ديگري اهلي شيرازي متوفي به سال ??? هجري قمري مجموعه شعري به نام رباعيات گنجفه سروده‌ است. مجموعه رباعيات اثر اهلي شيرازي (تُرشيزي) مربوط به سال ??? هجري قمري است که اهلي آن را در وصف صورت‌هاي گنجفه و به مناسبت نقشي که هر يک از آن‌ها در بازي گنجفه دارند سرود. اين مجموعه شامل نود و شش رباعي (به تعداد ورق‌هاي گنجفه) مي‌باشد چنانکه هر رباعي بجاي يک برگ گنجفه ساخته شده‌است و اگر هر رباعي را بر يک برگ جداگانه بنويسند با مجموع آنها که نود و شش برگ خواهد شد. بازي گنجفه به همراه بازي آس ناس از قديمي ترين بازي هاي مربوط به تاريخ امپراطوري هاي ايران بوده است.

 

 

 

 

عبادت...
ما را در سایت عبادت دنبال می کنید

برچسب : قاپ,بازی, نویسنده : sana ebadat بازدید : 106 تاريخ : چهارشنبه 1 مرداد 1399 ساعت: 1:46